We weten allemaal dat Disney(land Paris) niet alleen een resort en pretpark is, maar ook veel doet voor haar omgeving en mensen en kinderen die het nodig hebben. In het boek Disneyland Paris de A à Z wordt hier ook extra aandacht aan besteedt.
Walt Disney bedacht It’s a Small World in 1964 voor de New York World’s Fair als uithangbord voor dat we allemaal meer tolerant naar elkaar moeten zijn en we het broederschap moeten omarmen. Inmiddels is dat alweer meer dan 50 jaar geleden. Vanaf het eerste begin is Unicef al de partner voor elke It’s a Small World attractie over de wereld.
Dat Disney mensen die het het beste kunnen gebruiken helpt is niet iets nieuws. In 1920 startten Disney Imagineers al met het bezoeken van zieke kinderen en tekenenden voor hen hun favoriete Disney figuur op de muren van het ziekenhuis in Los Angeles, vlakbij de Hyperion Avenue Studio. Toen de tekenstudio’s verhuisd werden naar Burbank brachten de Disney Imagineers een bezoek aan een ziekenhuis aan de andere kant van Buena Vista Street.
Ook deze gedachten worden in Parijs uitgedragen. Al voordat Disneyland Paris opende, in 1991, werden er al bezoeken door Cast Members en Mickey Mouse gebracht aan zieke kinderen in de Ile-de-France regio. Voorheen waren deze Cast Members lid van de Volunteer Club (of Club Benevole in het Frans) en sinds 2005 heet deze groep Disney VoluntEARS welke niet alleen de Parijse Cast Members, maar alle Cast Members wereldwijd verbind. Disneyland Paris heeft ruim 1.000 Disney VoluntEARS. De gedachten van Walt Disney, om lokaal initiatieven te nemen voor zieke kinderen wordt direct met de Disney VoluntEARS uitgedragen.
Sinds 1992 heeft Disneyland Paris ook een speciaal programma waarmee ze dromen uit laten komen. In totaal hebben al meer dan 15.000 zieke kinderen deelgenomen aan het Disney Wish Program. Deze kinderen hebben diverse redenen om hun dromen na te jagen en te vechten tegen hun ziekten. Het doel van het programma is om de kinderen niet te laten denken aan hun ziekte en om samen met hun familie een leuke tijd te beleven. Om de kinderen hun wens zo perfect mogelijk te laten uitkomen werkt Disneyland Paris samen met diverse stichtingen die hierin gespecialiseerd zijn.
Daarnaast heeft Disneyland Paris gekozen om Unicef en Secours Populaire Francais in het bijzonder te steunen, maar in totaal worden ongeveer 100 verschillende stichtingen gesteund. Secours Populaire Francais werkt voor kansarme kinderen in Frankrijk. Helaas zijn niet alle kinderen in staat om naar het resort te reizen en daarom komt Disneyland Paris ook regelmatig naar hen toe. Zo steunt Disneyland Paris onder andere Fondation Hopitaux de Paris – Hopitaux de France en het Franse Rode Kruis. Tijdens zo’n bezoek kunnen er diverse dingen op het programma staan zoals een feestje, workshops, meet & greets met Disney figuren, etc.
Olivier, een Disney VoluntEAR, vertelt over een van zijn mooiste momenten: “Wanneer je de reacties van de kinderen ziet, en al helemaal die van hun ouders, wanneer zij hun kind weer zien lachen, de emotie is dan tastbaar… Je weet dat je onderdeel bent van iets belangrijks.”
Annabel Altmann, Senior Manager Corporate Citizenship, zegt het volgende over de Disney VoluntEARS: “Delen door vrijwilligerswerk is een traditie die blijft voortduren met ongeveer 1.000 verschillende evenementen elk jaar.”
Je hebt vast wel eens muntjes zien liggen in onder andere het water van It’s a Small World, Discoveryland en Plaza Gardens. Of je hebt zelf wel eens een muntje in het water gegooid voor geluk. Dit geld wordt niet in eigen zak gestoken, maar wordt gedoneerd aan een goed doel. Elk jaar komen Disney VoluntEARS samen om de muntjes in het hele resort te verzamelen en dit geldt wordt gedoneerd aan het Fondation Hopitaux de Paris – Hopitaux de France. Daarnaast halen Cast Members regelmatig geldt op dat wordt besteedt aan nieuwe projecten om zieke kinderen te helpen, zoals een verblijfplaats voor ouders bij het ziekenhuis, verbeteren van comfort in het ziekenhuis, enz.
Naast het helpen van kansarme en zieke kinderen besteedt Disney ook aandacht aan een gezonde levensstijl en het milieu als voorbeeld voor velen. Zo organiseert Disneyland Paris onder andere workshops waarbij bossen en rivieren worden schoongemaakt om zo te laten zien hoe je met de natuur moet omgaan. Ook elk jaar op Earth Day/Month wordt er extra aandacht besteedt aan de natuur en het milieu. Lokale kinderen krijgen van de Disney VoluntEARS lessen over hoe het resort hiermee omgaat op een plezierige manier, waardoor zij misschien ook wel tekenaar of Imagineer willen worden. Daarnaast is er een Disney Magic of Healty Living project opgezet. Hiermee promoot Disneyland Paris sport en leert kinderen en hun familie de voordelen van goede voeding. Het project is voor iedereen toegankelijk en is op een leuke manier opgezet. Een van de onderdelen van dit project is Run Disney.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |