Toen Disneyland Paris 20 jaar bestond waren er al grootse plannen voor de toekomst, het leuke is natuurlijk om te kijken of deze na zes jaar ook werkelijkheid geworden zijn.
Joe Schott, toenmalig Senior Vice President, zei het volgende over beide parken: “Voor de toekomst zijn we aan het kijken hoe we de twee parken zo goed mogelijk op elkaar kunnen afstemmen. Disneyland Park is nu onderdeel van de Europese cultuur en we hebben veel mogelijkheden voor Walt Disney Studios om een unieke en speciale ervaring te creëren. De uitdaging voor ons is om bezoekers alleen voor Walt Disney Studios naar Disneyland Paris te laten komen, zonder dat Disneyland Park vergeten wordt. Dat is wat we moeten afstemmen: ervoor zorgen dat bezoekers nieuwe ervaring blijven krijgen die hen naar het resort trekken en blijven trekken.”
De toon voor de toekomst is gezet. Walt Disney Studios zal twee keer zo groot worden (al in 2012 aangekondigd) met nog netere en state-of-the-art attracties. Tracy Eck, Art Director, zegt het volgende over de plannen: “Disneyland Paris wordt ook zeker niet vergeten. We denken eraan om onze klassiekers een update te geven, zoals Pirates of the Caribbean, Big Thunder Mountain, Star Tours en Phantom Manor. Ons doel is om de orginele magie te behouden maar tegelijkertijd nieuwe technische innovaties toepassen, waar mogelijk, om onze bezoekers te verrassen. Disneyland Park moet geen museum worden.” Nathalie Piette-Caron vult hierop aan: “Wat zo goed is aan Disneyland Park is dat we altijd blijven innoveren met projecten die twee, vijf, zelfs vijftien jaar vooruit lopen.”
De verbouwingen aan de hotels, Disney Village en de parken zijn een prioriteit tot eind 2030. Op 14 september 2010 is er een overeenkomst toegevoegd aan het Master Agreement om deze verbouwingen te bekostigen (inmiddels is Euro Disney SCA overgenomen door The Walt Disney Company en zijn er geen overeenkomsten met de Franse overheid meer nodig). Daarnaast is Euro Disney SCA aan het overwegen of het een mogelijkheid is om een derde park te openen, om de bedrijvigheid te bevorderen en om de grootste toeristische attractie van Frankrijk te blijven. Philippe Gas, toenmalig CEO, zegt het volgende hierover: “Met deze extra overeenkomst met de Franse overheid vertrouwen we allen in de toekomst van Disneyland Paris. Voor meer dan twintig jaar hebben we een significante groei bezorgd voor deze regio terwijl we onze relaties met de publieke partners en omgeving goed onderhouden. We zijn vastbesloten om de toeristische bestemming van Frankrijk verder te ontwikkelen en het toeristische leiderschap van Frankrijk te ondersteunen, terwijl we de uitdagingen van duurzame ontwikkeling aanpakken.”
Ook de toekomst van Val d’Europe zit vol concepten voor uitbreidingen met onder andere een nieuw dorp waarbij gelet wordt op bedrijvigheid, cultuur, tourisme en het milieu. In sommige plannen worden een extra conventiecentrum, een nieuwe hotel en Villages Nature genoemd. Het laatste opende afgelopen najaar.
Villages Nature is een project van zowel Euro Disney SCA als Pierre & Vacances Center Parcs voor een innovatieve toeristenbestemming. Het werd ontworpen als project dat tussen mens en natuur in staat en de familietoerisme als focusgroep heeft. Het moet een vervolg worden op wat Euro Disney SCA heeft gerealiseerd in Val d’Europe. Dominique Cocquet vertelt het verhaal achter Village Nature: “Voor mij is het een perfecte combinatie. Er is de denkbeeldige stad (Disneyland Paris) en de echte stad (Val d’Europe). Beiden zitten met hetzelfde vraagstuk over hoe we leven op aarde terwijl er negen miljard anderen zijn met de schaarste van grondstoffen, Village Nature is een kreet van hoop. Het idee hiervoor gaat terug naar Walt en zijn erfgenamen die zochten naar manieren om steden te ontwikkelen die zowel leefbaar als emotioneel betrokken als toekomst gezind zijn.”
Dankzij de twintig jaar ervaring, Disneyland Paris is nu een plek dat zowel in het Franse als Europese plaatje past. Het heeft laten zien dat het zowel kwalitatief als dynamisch kan bewegen binnen de toeristische sector en dat terwijl er humaan en verantwoordelijk met de omgeving wordt omgegaan. Een model van duurzaam toerisme. Zich bewust van de geschiedenis en verankerd in het heden, kan Disneyland Paris zich nu een toekomst voorstellen met optimisme en passie. Zoals Walt Disney ooit zei: “Disneyland is nooit af. Het zal blijven innoveren zolang er verbeelding in de wereld blijft”.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |