We zijn alweer aangekomen in 2011, het een na laatste jaar uit het prachtige boek over 20 jaar Disneyland Paris. Dit jaar stond in het teken van al het moois terugbrengen in de staat van 1992.
Ter voorbereiding van de 20e verjaardag van Disneyland Paris ging het Magic Moments Festival van start waarin de mooiste Disney verhalen samen komen, een perfecte voorloper voor de 20e verjaardag die het park weer moet laten glimmen zoals het dat in 1992 ook deed bij de opening. Een uitgebreid renovatieprogramma ging van start waarbij elk gedeelte van het resort aangepakt werd en waarbij Walt Disney Studios ook wat aandacht kreeg.
Er werd een start gemaakt met de renovaties van elk hotel met een nieuw interieur. Sylvie Massara werkte al 20 jaar voor Disneyland Paris onder andere voor Fantasyland en Disney Village en sinds 2010 voor de Disney Hotels. Samen met haar team hebben ze alle zeven hotels opnieuw bekeken, hoe ze de gangen en de kamers aan konden pakken. Voorheen waren de hotels in de thema’s van de Amerikaanse regio’s, zo stond Newport Bay Club voor The West Coast, Sequoia Lodge voor de National Parks, Cheyenne voor The Far West, etc. Vanaf 2011 wilden ze Disney figuren betrekken in de originele thema’s van de hotels, maar op een subtiele manier.
Wat de renovaties bijzonder maakt is dat alle producten uit Europa komen. Zo kwamen bij de renovatie van Sequoia Lodge het tapijt uit Duitsland, het behang uit Italië en de meubels uit Portugal, België en Engeland. Met de renovatie van de hotels is Disneyland Paris nog steeds bezig met als volgende project Hotel New York.
Daarnaast kreeg het kasteel een nieuw kleurtje. Het originele schaalmodel van het kasteel stond in California en hierop werden de nieuwe kleuren voor het kasteel getest. Uiteindelijk kozen de Amerikanen en Fransen er samen voor om het originele kleurpallet als basis te nemen.
De Molly Brown en Captain Hook’s Galley zijn bijna vanaf de grond weer opgebouwd. Zo kreeg de Molly Brown een nieuwe soundtrack die opgenomen werd in Glendale en werd compleet gerestaureerd. Verder kreeg Captain Hook’s Galley een nieuwe twist. Omdat het schip bedoeld was als Captain Hook’s schip, maar voor de deur ligt van Pirates of the Caribbean werd het een beetje van beiden.
Verder kreeg de Rock ‘n’ Rollercoaster een nieuwe lichtshow en -installatie die milieuvriendelijker was door het gebruik van LED verlichting en werd Lightning McQueen verwelkomt in Moteurs… Action! Stunt Show Spectacular door de premiere van Cars 2.
Joe Schott, Senior Vice President en COO, zei het volgende over de renovaties: “We renoveren het park niet alleen voor de 20e verjaardag. We willen dat onze Cast Members trots kunnen zijn op de omgeving waarin ze werken. We willen dat iedereen trots is op ons “product”, welke ontzettend mooi is.”
Op 8 oktober opende een nieuwe uitbreiding van Fantasyland, Princess Pavilion. Voorheen was hier de nashow van It’s a Small World te zien, maar nu is het compleet iets nieuws geworden. Dagelijks komen hier diverse prinsessen voor een meet & greet. Toen nog zonder vooraankondiging wie er te vinden was en zonder reserveringen.
Disneyland Paris verwelkomde een nieuw figuur binnen het resort. Duffy, welke door Minnie gemaakt is voor Mickey wanneer hij op een lange vakantie op zee gaat, is een symbool van liefde en echte vriendschap. Al snel zijn de bezoekers van de beer gaan houden.
Ter promotie van Disneyland Paris werd er een vijf meter hoog (zand)kasteel gebouwd op Paris Plages. Mickey en Stitch hadden de eer om op het kasteel te onthullen.
Philippe Gas, CEO Euro Disney SAS, zei het volgende op het resort: “We hebben het symbolische kwart van een miljard bezoekers behaald. Dit laat zien dat de Fransen, en de Europeanen in het algemeen, pretparken in hun hart hebben gesloten, en met name Disneyland Paris.”
Walt Disney zei in september 1963 op de Canadese televisie: “Ik vind dat er iets gebouwd moet worden waar ouders en kinderen samen plezier kunnen maken.”. Met dit idee ontstond het Magic Moments Festival met veertien Magical Moments. Deze (marketing) momenten zijn momenten die alleen beleefd kunnen worden in Disneyland Paris en elke daarvan begint ook met “We gaan naar Disneyland!”.
Het Magical Moments Festival bracht een nieuwe show naar Central Plaza Stage, Mickey’s Magical Celebration. Sorcerer Mickey en andere bekende Disney magiërs als Genie, Merlin en Fairy Godmother maakten er samen een magische show van. Ook de Disney prinsen en prinsessen waren van de partij voor magische vertoning.
Daarnaast zet Disneyland Paris zich al bijna 20 jaar in voor zieke kinderen om hun ziekte even te vergeten en een magisch verblijf te geven. Met een aantal Disney figuren en Disney VoluntEARS gingen ze ziekenhuizen af om zieke kinderen op te zoeken. Verder kwam Duffy naar Disneyland Paris en bekende designers maakten winteroutfits voor Duffy die daarna geveild werden. Het opgehaalde geld ging naar Necker Hospital Paris om kinderen een beter verblijf in het ziekenhuis te bieden. Daarnaast mochten de zieke kinderen ook meedoen aan een workshop om kleren voor Duffy te maken. Disneyland Paris stelde 200 Duffy’s beschikbaar voor dit project.
Verder werden er 250 kinderen van verschillende stichtingen naar Disneyland Paris gehaald voor een pannenkoekenfeestje. Mickey, Remy en de chef van California Grill bakten voor de kinderen heerlijke pannenkoeken.
Op 25 juni werden ook nog 160 kinderen uitgenodigd voor de Soif de Vivre dagen. Ook dit weekend stond in het teken van zieke kinderen die hun zorgen kunnen vergeten. Speciaal voor deze gelegenheid kwam de Patrouille de France over het kasteel gevlogen met rook als de Franse vlag.
Op 15 juni opende Earl of Sandwich in Disney Village. Het was de eerste Earl of Sandwich op het vasteland van Europa. De vestiging opende in aanwezigheid van Philippe Gas, Lord Montagu en Robert Earl.
Daarnaast starte op 15 juni Paris-Nice Cyclo vanuit Main Street USA met 400 deelnemers.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |