2007 was het jaar van de 15e verjaardag van Disneyland Paris en dat is de eerste verjaardag die ik me nog goed herinner. Ik was toen 12 en voor mij was dat ook de beste Disneyland Paris verjaardag tot nu toe. De Engelse slogan voor het feest was: The Party is now. The only one missing is you!
Voor de 15e verjaardag van Disneyland Paris rolden ze de rode loper uit voor elke bezoeker om het beste van de Disney magie te geven. Het was een jaar vol verrassingen en festiviteiten. Je kon ook nog langer genieten van deze magie door de invoering van de Extra Magische Uren.
Daarnaast werd de Disney Wish Lounge geïntroduceerd in Disneyland Paris welke families die het zwaar hebben toch van een leuke vakantie voorziet.
Verder werden er ook cadeau’s uitgedeeld, 15 non-profit organisaties ontvingen samen €600.000 van The Walt Disney Company.
Ook mochten 25 Europese designers een moderne Disney prinsessenjurk ontwerpen die later geveild werden voor Unicef. De gedachten achter dit project was dat Walt Disney vrouwelijkheid kon laten zien in animaties zoals niemand anders dat kon.
In Disneyland Park startte een nieuwe parade, Disney’s Once Upon a Dream Parade. Deze parade was een combinatie van het beste van alle parades van de afgelopen jaren en mixte deze tot een nieuwe. Katy Harris, Show Director, zegt het volgende over Disney’s Once Upon a Dream Parade: “Disney’s Once Upon a Dream Parade was een grote uitdaging op technisch gebied. De muziek werd tegelijkertijd in Frankrijk, Engeland en Amerika gemaakt. De wagens en attributen waren complex en we moesten verschillende artiesten trainen om ermee te kunnen werken (van tuigjes tot choreografieën tot stelten). De nachten waren kort, maar uiteindelijk is het een bevrediging om te zien hoe mooi deze parade is geworden.”
Naast een nieuwe parade was er ook een soort kleine parade met de letters van Disneyland die door Main Street USA trok, welke Alphabet You Are heette. Emanuel Lenormand, Show Director, zei het volgende over Alphabet You Are: “Ik was gevraagd om een nieuw event te maken voor in de morgen voor Main Street, iets nieuws en leuk. Terwijl ik zocht naar een idee ging ik naar Emporium. Ik vond een shirt met grote cijfers 2007 erop in de vorm van Mickey, Goofy, Donald en Daisy. Ik kreeg een idee: ik kan Disneyland schrijven in Walt’s handschrift en elke letter krijgt de vorm van een van de Disney VIP’s en vanuit daar verzin ik een leuke choreografie. Toen moest ik nog een naam verzinnen. Ik begon met alfabet en ik herinnerde me de Engelse uitdrukken ‘I bet you are’. De naam van de show was gevonden.”
Wat is een verjaardag zonder taart. Op het kasteel waren kaarsen bevestigd die elke avond aangingen met een ceremonie welke Candleabration heette. Christophe Leclercq, Show Director, zei het volgende over Candleabration: “Het algemene idee is om onze verjaardag te vieren. We versierde Le Chateau de la Belle au Bois Dormant met 15 beelden van Disney figuren welke een kaars vasthouden. Na een dans op Central Plaza Stage steekt Mickey de kaarsen een voor een aan onder begeleiding van magische muziek.”
Daarnaast werden de prinsessen geïntroduceerd bij Auberge de Cendrillon om een nieuwe ervaring aan het park toe te voegen. Je kon nog nergens eten met figuren in het park, alleen in Disney Village.
In 2005 werden er grootse plannen aangekondigd en in 2007 kwam er een nieuw gedeelte bij voor Walt Disney Studios. Toon Studio samen met Cars Race Rally en Crush’s Coaster opende haar deuren, een nieuw concept voor Animation Courtyard. Naast de opening van deze twee attracties was de bouw van een nieuwe grote attractie al bezig. Corey Sewelson, Disney Imagineer, zegt het volgende over Toon Studio: “Met de komst van Crush’s Coaster en Cars Race Rally wordt Animation Courtyard Toon Studio, een echte studio voor tekenfilms. Art of Disney Animation en Animagique maken de voorkant van Toon Studio en de andere attracties maken de achterkant. Elke attractie is gemaakt als een set, welke betekent dat elke attractie een achtergrond of opzet heeft en de attractie zelf als het ware de filmset is. Ik durf te zeggen dat Toon Studio in sommige opzichten het Fantasyland van Walt Disney Studios is.”
Crush’s Coaster heette eigenlijk Crush’s Turtle Twister, maar omdat het moeilijk uit te spreken was is de naam veranderd naar Crush’s Coaster. Daarnaast is de allereerste audio-animatronic van Walt Disney Studios te vinden in de attractie, Bruce de haai.
Ook de Tower of Terror opende, net op het nippertje van 2007. Op 22 december werd de Tower of Terror geopend welke geïnspireerd is op de televisieserie The Twilight Zone. Ondanks dat de attractie enorm veel lijkt op de versie in Disney California Adventure zijn er toch verschillen. Theron Skees, Art Director, verteld over de verschillen: “Imagineers zijn gewend om een klassieke Disney attractie te pakken en deze aan te passen op de cultuur waar het park zich bevindt. In Europa hebben mensen toegang tot een hoop musea en oude gebouwen, veel meer dan dat de Amerikanen dat hebben. Dus hiervoor hebben we hard moeten zoeken naar interessante en realistische objecten uit heel Europa evenals materialen om elk bezoek anders en uitdagend te houden.”
Vincent Meilleray, Cast Member bij de Tower of Terror, zegt het volgende over de attractie: “Ik werkte er tijdens de test- en aanpassingsfase met de Imagineers. Super leuk! Elke dag als ik aankwam op mijn werk waren er weer nieuwe sets of attributen te zien. Toen de dag kwam dat we de attractie overgedragen kregen zei Theron tegen ons: ‘We hebben het voorwerk gedaan, nu is het jullie beurt, het is jullie attractie, jullie thuis. Het is aan jullie om het door te geven aan de komende generaties.’ Wanneer je erover nadenkt is het een grote verantwoordelijkheid. Zo’n mooie plek en zo’n sterk verhaal: we deden ons uiterste best en ik denk dat bezoekers dat nog steeds zullen merken.”
Niet waren er alleen uitbreidingen voor de parken, maar ook voor Marne La Vallee station. Er werd een nieuwe TGV-lijn in Oost Europa geïntroduceerd. Dagelijks stoppen er 70 treinen op Marne La Vallee station en daarmee is dat het grootste verbindingspunt van Frankrijk. 40 stations in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk worden dagelijks met 63 TGV’s en Eurostars met elkaar verbonden. Deze verbinding geeft 37 miljoen mensen de gelegenheid om met een enkele treinreis Disneyland Paris te bezoeken.
Op 1 juni 2007 mochten 300 kinderen van diverse liefdadigheidsinstellingen uit Oost-Frankrijk de eerste reis maken met de TGV en waren als eersten uitgenodigd om de nieuwe attracties van Walt Disney Studios uit te proberen.
Ook financieel werd er teruggeblikt op 15 jaar Disneyland Paris. Een onderzoek door de Franse regering liet zien dat Disneyland Paris direct en indirect gezorgd heeft voor 56.000 banen en de bouw van de dynamische stad Val d’Europe, welke populair is geworden voor mensen en bedrijven door de economische en toeristische voordelen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |