In 2003 kwam een van de mooiste parades naar Disneyland Park en Jungle Book 2 was dé film van het jaar.
De komst van Jungle Book 2 was voor Disneyland Park de gelegenheid om een nieuw thema in het leven te roepen. De film werd gecombineerd met carnival tradities uit Zuid Afrika, New Orleans en Disney magie. Zo kwam er een speciaal Jungle Book Carnaval naar Main Street USA met tam-tams, Afrikaanse dansers en de bekende figuren uit Jungle Book. Niet alleen Disneyland Park, maar ook Walt Disney Studios kreeg inspiratie uit de nieuwe film. Animagique kreeg een kleine update met Jungle Book.
Het was ook het jaar van, voor mij in ieder geval, een van de meest bekende marketing acties van Disneyland Paris: Need Mag?c. Speciaal voor die campagne waren honderden Cast Member bij elkaar gekomen voor het kasteel om deze mooie foto te maken:
Disneyland Park speelde jaren in op het Chinese nieuwjaar, maar met de komst van Walt Disney Studios is de eer dat jaar aan hen. Het Chinese nieuwjaar viert het jaar van de geit en dat werd op 30 en 31 januari in Walt Disney Studios gevierd met een speciaal avond-event. Tussen 19:30 en 01:00 konden typisch Chinese activiteiten ondernomen worden zoals origami en kalligrafie en kon je Chinees eten verkrijgen. Ook draken, rotjes en lantaarns zijn onderdeel van het feest.
Daarnaast ontving Cinemagique de prijs voor beste attractie op het 10e Thea Awards Gala. De attractie werd omschreven als: wonderlijk bedacht, geschreven en geregiseerd, op zo’n manier dat je vrolijk maakt. Het is een uitstekend voorbeeld voor de sector.
Halloween werd een belangrijker punt voor Disneyland Paris. Ze wilde het dé plek van Frankrijk maken om Halloween te vieren. Dit is het eerste jaar dat Main Street USA en Frontierland helemaal oranje gekleurd werden. Daarnaast kwamen er meer Halloween-figuren in het park, zoals de Pumpkin Men, welke ook Main Street USA en Frontierland oranje aan het schilderen zijn. Emmanuel Lenormand, Show Director, zei het volgende over de nieuwe versie van Halloween: Heb plezier, plezier onder de maan en de sterren. Het leven is kort, dus kom Halloween vieren in Disneyland Paris en vergeet al je zorgen in een fantasieomgeving. Als je jezelf wilt verkleden of op een speciale Ghost Cruise wilt, neem wat we te bieden hebben aan als een cadeau en geniet ervan.
De Main Street Electrical Parade maakte op 23 maart (na 11 jaar) plaats voor Disney’s Fantillusion Parade. De parade vindt haar oorsprong in Tokyo, maar is voor Parijs aangepast. Het symboliseert de samenwerking tussen de Disney parken over de wereld. Show Producer, Christophe Leclercq, zegt dat het geen makkelijke klus was om de parade van Tokyo te verhuizen naar Parijs. Alle paradewagens moesten vervoerd worden per boot, naar andere kant van de wereld, wat veel tijd kostte maar wel de beste oplossing was. De boot is een maand onderweg geweest van Tokyo naar de Franse kust. Hierna moesten de paradewagens vanuit de haven per vrachtwagen vervoerd worden naar Parijs, onder begeleiding van de politie. De vrachtwagens konden niet over de snelweg rijden, omdat de paradewagens daar te groot voor waren. De wegen waarover de vrachtwagens moesten rijden werden zo aangepast dat ze toch Parijs konden halen met deze grote lading.
Fun Fact: de muziek die gebruikt werd voor Main Street Electrial Parade werd geschreven door een Franse componist, Jean-Jacques Perrey. De eerste versie dateert al uit 1972. Hij ontmoette Walt Disney in 1961 en Walt gaf het advies om muziek te maken die voor altijd is, tijdloos. Dat advies had Jean-Jacques opgevolgd, want de muziek zou nog steeds gebruikt kunnen worden in de parken.
Disney Village kreeg op 10 mei een meer Europees tintje door de komst van King Ludwig’s Castle. Het is een Duitse bierhal die zijn inspiratie vond bij Neuschwanstein Castle. King Ludwig’s Castle neemt daarmee de plaats in van Rock’n Roll America.
Er kwam niet alleen verandering in het resort zelf, maar ook in het bestuur. Andre Lacroix, voormalig directeur van Burger King International, kondigt op 28 maart aan dat hij vertrekt naar Euro Disney SCA als CEO en Chairman. Op 1 juli neemt hij officieel de positie in.
Het gaat niet alleen goed met het resort, maar ook daarbuiten. Val d’Europe fase 3 wordt gestart. De nieuwe fase concentreert zich op menselijke, economische en omgevingsfactoren verbeteren. Het dorp krijgt steeds meer jonge inwoners en zij verwachten meer faciliteiten, zoals een ziekenhuis, bibliotheek, middelbare school en universiteit. Daarnaast wordt het gebied ook uitgebreid voor de toeristensector door drie nieuwe partnerhotels en een residentie te bouwen.
Daarnaast gingen de eerste hotels in Val d’Europe open, welke Thomas Cook’s Explorers Hotels en Kyriad Hotel waren. Op 28 mei volgt ook Vienna International Magic Circus Hotel (voormalig Holiday Inn). In juni volgde ook nog Marriot Vacation Club Resort bij Golf Disneyland.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |