Zaterdag kwamen de kwartaalcijfers van Euro Disney SCA van het eerste kwartaal 2017 weer in de mailbox. Daarnaast kwam er ook meteen een gesprek op social media opgang over de nieuwe plannen van The Walt Disney Company, maar daar verder meer over.
– De omzet is gestegen met 3% naar €345 miljoen door onder andere meer bezoekers en vorig jaar november was het resort 4 dagen dicht door de gebeurtenissen in Parijs.
– Euro Disney SCA heeft weer geïnvesteerd in de verbetering van de gastenervaring door onder andere The Season of the Force en het aankomende feest rondom de 25e verjaardag.
– Er is een nieuwe Chairman of the Company’s Supervisory Board gekomen. Mr. Axel Duroux vervangt Ms. Virginie Calmels.
– De omzet van beiden parken samen is gestegen naar €194 miljoen, in 2016 was dat €188 miljoen (+€6 miljoen / +3%)
– De omzet uit Disney Village en de hotels samen is gestegen naar €141 miljoen, in 2016 was dat €136 miljoen (+€5 miljoen / +4%)
– De omzet uit andere bronnen is gelijk gebleven, dat is €10 miljoen.
– De totale omzet uit het resort is gestegen naar €345 miljoen, in 2016 was dat €334 miljoen (+€11 miljoen / +3%)
– Daarnaast is er meer omzet gemaakt met onroerend goed, dat steeg naar €9 miljoen, in 2016 was dat €4 miljoen (+€5 miljoen)
– Alles bij elkaar opgeteld is de omzet gestegen naar €354 miljoen, in 2016 was dat €338 miljoen (+16 miljoen / +5%)
De omzet van beide parken steeg door onder andere 6% meer bezoekers, dat mede doordat vorig jaar het resort 4 dagen gesloten was. Daarentegen gaven bezoekers gemiddeld 3% minder uit. Er kwamen meer bezoekers uit Frankrijk en Engeland, maar er kwamen minder bezoekers uit Nederland en België. De daling van de gemiddelde uitgaven per bezoeker komen onder andere door een lagere entreeprijs.
De omzet uit de hotels steeg door 3% meer verkochte kamers. Er werden meer kamers verkocht aan bezoekers uit Engeland, maar minder aan Fransen en Belgen.
“Na een moeilijk jaar, ondanks dat de Parijse toeristen sector het moeilijk blijft hebben, blijft het resort goed overeind en de bezoekersaantallen van beide parken en de hotels herstellen zich. Het park ziet er fantastisch uit na alle renovaties aan onze top attracties zoals Big Thunder Mountain, It’s a Small World en Peter Pan’s Flight en we blijven goede reacties van bezoekers ontvangen. Daarnaast zijn we trost om nieuwe dingen aan te kunnen bieden zoals The Season of the Force, welke erg populair is, en we kijken uit naar de lancering van de 25e verjaardag in maart met nog meer nieuwe producten en ervaringen voor onze bezoekers om van te genieten.”
Dit onderdeel stond niet in het document waarin de kwartaalcijfers stonden, maar de plannen hierover kwamen ongeveer tegelijk naar buiten. The Walt Disney Company heeft een nieuw plan dat “OPA” heet en hiermee willen ze zo veel mogelijk aandelen van andere aandeelhouders overkopen. In een eerder plan in 2015 waarmee er nieuwe aandelen op de markt kwamen heeft The Walt Disney Company zo veel mogelijk aandelen opgekocht. Daarnaast hebben een aantal grote aandeelhouders hun aandelen verkocht aan hen. Nu is het plan om 95% van alle aandelen in handen te krijgen, waardoor The Walt Disney Company als eigenaar beschouwd kan worden. Hierdoor zal Disneyland Paris gaan vallen onder hetzelfde moederbedrijf als de Amerikaanse resorts. Dat heeft als voordeel dat er niet steeds bij Franse banken en instellingen om goedkeuring gevraagd hoeft te worden om plannen financieel door te voeren. The Walt Disney Company kan hierdoor investeren wanneer ze wil. Ze willen hiermee de toekomst van Disneyland Paris rooskleuriger maken en sneller investeren in nieuwe en verbeterde bezoekerservaringen. Inmiddels zou The Walt Disney Company ±85% van alle aandelen al in handen hebben.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |