Vanaf vandaag is er een nieuwe categorie op mijn blog: mijn ervaring. Komende week zal ik uitgebreid vertellen over mijn trip naar Disneyland Paris en wat ik ervan vond. Vandaag heb ik het over het hotel, Newport Bay Club.
We arriveerde rond half 11 bij Newport Bay Club en bij de slagboom moesten we meteen de kofferbak van de auto open doen. Waarom dat was heb ik nog steeds geen idee van, ik denk om te kijken of we ook wel echt op vakantie kwamen? Ik zag het hotel en schrok enorm, er was niets meer van het hotel te zien, alleen maar stijgers en doeken. Het zag er echt niet uit. Bij de reservering werd verteld dat het hotel in verbouwing was, maar als wij zouden komen dat het zo goed als klaar moest zijn. Totaal niet. Toen reden we door naar de ingang van het hotel en wilde daar de koffers uit de auto halen, zoals we dat bij ieder hotel altijd gedaan hebben. Blijkbaar is dat bij Newport Bay Club niet meer de bedoeling en moet je al je zooi gewoon vanaf de parkeerplaats meesleuren naar het hotel. Maar eigenwijs dat we waren hadden we het toch snel uitgeruimd.
Ik wist toen we gingen dat de lobby nog niet klaar was, maar ook dat was eigenlijk ook drama. Het gedeelte dat klaar was, was erg mooi geworden, maar de lobby was de helft zo groot, de winkel was dicht, overal houten wanden en stijgers, kortom ook dit was verre van klaar. Na het inchecken moesten we nog tot 3 uur wachten voordat onze kamer klaar was, dus zijn we rond 3 uur terug gegaan naar het hotel. Toen we terugkwamen hadden we een Nederlandse receptioniste en ze zij dat het “om de hoek” was. De gangen in het hotel zijn enorm en er kwam maar geen eind aan, maar we zijn er toch gekomen. De gangen vind ik echt een stuk mooier geworden dan dat ze voorheen waren. Vooral de vloerbedekking is een vooruitgang.
(dit is halverwege de gang)
De “kamerpasjes” zijn veranderd ten opzichte van de andere hotels en vorige keren dat we hier sliepen. De klinken op de kamerdeuren werken voortaan op NFC-chips in de pasjes, wat voor de toekomst de magicbands moeten worden. Zoals het vorige systeem werkte ook dit niet vlekkeloos en moet je een aantal keer het pasje ervoor houden voordat de klink groen wordt. Bij het openen van de kamer kwam er weer een schok, ons uitzicht was een stijger. Gelukkig heb ik geen bouwvakkers voor de raam gezien, wat het nog erger zou maken. Ook de kamers zijn gerenoveerd, waarbij er positieve en negatieve punten aan zitten.
Positieve punten:
Negatieve punten:
Als je slaapt in een hotel dan heb je ook ontbijt. Door de verbouwing van het hotel had ik het idee dat maar 1 vleugel in gebruik was. Het was erg rustig tijdens het ontbijt. Tijdens de check-in word gevraagd tussen welke tijd je wilt eten, wat nu bestaat uit 7-8 uur, 8-9 uur en 9-10 uur. Ruimere keuzes dan voorheen wat uit kwartieren bestond. We hoefden niet te wachten om een tafel toegewezen te krijgen. We werden bij ieder restaurant 2 keer ingedeeld. Wat wel weer jammer is, is dat de oudere dames bij het ontbijt het vertikken om Engels tegen je te spreken. Verder was het ontbijt niet erg gewijzigd. Croissants, Pain au Chocolate, 2 soorten harde broodjes, witte boterhammen, 3 soorten jam, chocoladepasta, smeerkaas, 2 soorten kaas, 2 soorten vleesbeleg, 2 soorten boter, ruime keus aan cornflakes, koffie, thee, warme en koude chocolademelk (eindelijk weer), appel-, sinaasappel- en pompelmoessap, fruit en diverse soorten Danone. Het ontbijt was prima geregeld, zoals ik eigenlijk wel gewend ben.
Dit keer hadden we ook maaltijdbonnen bij het verblijf zitten, dus hebben we 2 keer in het hotel gegeten. We hadden hiervoor niet gereserveerd, wat geen extra wachttijd opleverde, omdat het erg rustig is in het hotel. Misschien als het straks weer helemaal in gebruik is, dat het drukker is, maar ik verwacht niet dat je lang moet wachten.
De eerste dag dat we kwamen eten was er een ballonnen-vrouw die voor elk kindje iets maakte. Als je goed rondkeek zag je wel dat haar repertoire maar uit 4 of 5 dingen bestond, maar het was erg leuk voor de kinderen. Het buffet kun je opdelen in voor-, hoofd- en nagerechten. Per dag wisselt het wel een beetje, maar ik ga toch een opsomming proberen te maken.
Voorgerechten: Wortelpuree (vond ik niet lekker), 2 andere puree’s maar wat het was weet ik niet, ook niet lekker vond ik. Verder kon je zelf een salade maken met de keuze uit 2 soorten sla, vinaigrette, parmezaanse kaas, wortels, kip, ham, ui, tomaat, etc. Een ruime keuze. Verder was er vegetarische soep (zat geen smaak aan als waterige broccoli) en vissoep. Hierbij kon je knoflookbrood pakken en aioli.
Hoofdgerechten: Er was een hele ruime keuze uit vis. Ik ben geen visliefhebber, maar in mijn gezelschap wel en deze vonden de meeste vis lekker, maar er was slecht schoongemaakt. In diverse vissen kwamen nog veel graatjes voor. Verder waren er kipnuggets (heel lekker), vissticks, hotdogs, aardappelroosjes, aardappels uit de oven, diverse soorten vlees op diverse manieren klaargemaakt (dit wisselde steeds, maar wel lekker), pizza en pasta.
Nagerechten: Cupcakes, clowncakejes, puddinkjes, Danone, 3 soorten kaas, yoghurt, fruit, taartjes, 3 soorten ijsjes, snoepjes, crème brulee (1 dag, wat er naar benzine smaakte door het flambeer-goedje) en suikerspin (1 dag).
Al met al voor iedereen wel iets wat hij lust, maar voor de visliefhebber is het zeker een aanrader. Het is rustiger en netter eten dan Plaza Gardens en de kwaliteit is misschien nog wel beter.
Tijdens een van onze bezoekjes aan het restaurant kwamen het meest asociale gezin ooit tegen. Vader en moeder leken dronken en ze schepte borden enorm vol en gaven het dan weer mee terug zonder ervan gegeten te hebben. De kinderen kregen zuurtjes en M&M’s en deze lagen helemaal verspreid rondom hun tafel. Een voor een kwam het personeel kijken wat voor ravage er aangericht was. Ik wil jullie de foto ervan niet onthouden:
Het hotel is ook voorzien van een bar. Ik dacht dat deze wel te vergelijken was met die in Sequoia Lodge en Disneyland Hotel, maar achteraf was deze toch net van mindere kwaliteit. Wij vinden de alcoholvrije cocktails altijd erg lekker in Disneyland Paris, maar helaas was er maar keuze uit 2 in dit hotel. En voor de kinderen was er ook maar keuze uit 2. Uiteindelijk toch de keuze kunnen maken, ik had toch een cocktail met alcohol, ik weet niet meer hoe deze heet, het was iets met rum en mandarijnen. Deze smaakte goed, maar was wel erg sterk. De kindercocktail was keuze uit 3 sappen en 4 siropen en er werd niets gevraagd en gewoon sinaasappelsap gegeven met wat ranja erin. Verder krijg je normaal altijd een bakje pinda’s, deze keer niet, sommige tafels overigens wel. Ook duurde het best lang, ondanks dat er weinig mensen waren. Dus wil je naar een bar, ga dan naar een andere hotel, meer keuze en betere service.
Newport Bay Club was altijd mijn favoriete hotel, misschien dat ik als het hotel klaar is er anders over denk, maar nu is Disneyland Hotel toch wel mijn favoriet geworden. De kamers zijn netjes opgeknapt, maar er zijn toch nog wel een aantal dingen die verbeterd kunnen worden, zeker nu het hotel van 3 naar 4 sterren wil gaan. Andere faciliteiten als het zwembad heb ik geen gebruik van gemaakt, maar ziet er op foto’s wel erg mooi uit. Dus als je wat goedkoper wilt slapen dan het Disneyland Hotel dan is dit prima, maar ga ‘s avonds iets lekkers drinken in een ander hotel en bereid je voor op kilometers lange gangen.
Dan om het nog af te sluiten, een prima plaatje voor de Facebook-pagina: Je had maar een taak.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |
1 Comment
[…] Club zeker een goede opvolger. Ik heb afgelopen zomer al een blogbericht geschreven over het hotel, klik hier om het te […]