13 januari was er een aandelenvergadering in Parijs. Alle aandeelhouders werden uitgenodigd om vanaf 3 uur deel te nemen. Helaas kon ik er niet bij aanwezig zijn en heb ik de voorzitter laten beslissen over mijn stem.
Foto van thedisneyblog.com
Voorafgaand heb ik 2 documenten ontvangen. Een groot boekwerk met alle cijfers van het afgelopen jaar, de bedrijfsgegevens, etc. Het andere document ging over de schulden die Disneyland Paris nu heeft, om die op te lossen.
Verder kreeg ik afgelopen week een mail met de cijfers van het eerste kwartaal van 2015 (oktober 2014 tot januari 2015). De cijfers in 2014 waren zeer slecht en Ratatouille heeft toch niet voor een enorme groei gezorgd. Laten we kijken naar de cijfers van het eerste kwartaal van 2015.
De omzet in de themaparken is gestegen met 14,2% naar 197,5 miljoen euro. Verder haalde ook de hotels een hogere omzet met 10,1% naar 134,8 miljoen. In totaal steeg de omzet van Disneyland Paris met 12%. Dit is goed nieuws voor de financiën, maar de parken waren afgelopen december niet leuk voor de bezoekers. Elke zaterdag werd het park gesloten wegens te veel bezoekers. Het bezoekersaantal steeg met 9% en ze gaven gemiddeld 5% meer uit per persoon in de parken en 3% meer in de hotels. Er kwamen onder andere meer bezoekers uit Engeland, België en Nederland.
Tom Wolber zei hierover dat ze geloven in de lange termijnplannen en deze door blijven voeren, zoals de verbetering in gastervaringen. Verder zal het renovatieplan van Newport Bay Club uitgevoerd blijven worden. Verder gaan ze een nieuwe entertainment lanceren over de hitfilm Frozen.
Tom Wolber maakte nog een filmpje voor de Cast Members waar hij onder andere in verteld dat we MyMagic+ kunnen verwachten in de parken en hotels, wanneer dat zei hij niet.
Verder ontving Euro Disney SCA €24,5 miljoen euro van Disney Channel Frankrijk voor het vroegtijdig beëindigen van het contract om kantoorruimte in Walt Disney Studios te huren.
Eerder heb ik al een blogpost gemaakt over het plan dat The Walt Disney Company geld wilde investeren in Disneyland Paris. Als je precies wil weten hoe dit ook alweer zat, kun je dit vinden via de tag financieel.
Afgelopen aandeelhoudersvergadering werd er gestemd om dit plan goed te keuren of af te wijzen. De aandeelhouders hebben het plan goedgekeurd en Disneyland Paris zal 1 miljard te besteden krijgen in zowel nieuwe leningen als meer kasgeld als meer liquiditeit. Ik ben blij dat het plan is aangenomen en we nu weer hoge verwachtingen mogen hebben voor de 25e verjaardag van Disneyland Paris.
Verder kondigden ze aan dat vanaf maart, het 3 maanden duurde, Swing into Spring terugkeert.
Als laatste worden er vanaf 15 januari geen nieuwe lidmaatschappen van de Shareholders Club uitgegeven. Alle leden die nu lid zijn, behouden de voordelen. Er zullen geen nieuwe leden meer bij komen tot het eind van de investeringsplannen van The Walt Disney Company. Hierna zal gekeken worden, hoe ze de club kunnen verbeteren en welke voorwaarden eraan verbonden kunnen worden. Het zou zo kunnen zijn dat je meer aandelen moet houden dan nu het geval is. Gelukkig ben ik nog net op tijd lid geworden en ben benieuwd of ik hierna nog steeds lid kan blijven of dat ik nog wat aandelen moet aanschaffen. De aandelenprijs is in ieder geval al een stuk omhoog gegaan.
Dus al met al goed nieuws voor Disneyland Paris. Meer omzet, meer bezoekers, meer uitgaven. Het plan van The Walt Disney Company is goedgekeurd. Nieuws shows en gastervaringen. Helaas geen nieuwe leden meer voor de Shareholders Club, maar dat is uiteindelijk ook alleen voor de verbetering ervan.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
mailchimp_landing_site | 1 month | The cookie is set by MailChimp to record which page the user first visited. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56307796_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_ai | 5 years | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_qs | 30 minutes | JetPack sets this cookie to store a randomly-generated anonymous ID which is used only within the admin area and for general analytics tracking. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
tk_tc | session | JetPack sets this cookie to record details on how user's use the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
_ir | session | This is a Pinterest cookie that collects information on visitor behaviour on multiple websites. This information is used on the website, in order to optimize the relevance of advertisement. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | No description |
cookies.js | session | No description available. |
woocommerce_recently_viewed | session | Description unavailable. |
wpcom_highlander_3pc_check | session | No description |